Nativeannonsering

En nativeannons är en köpt artikel som liknar en redaktionell text.

Formatet är framtaget för att kännas som en naturlig del av nyhetsflödet och för att ge läsaren mervärde i form av inspiration, insikter, kunskap eller lösningar på ett problem. 

Med nativeannonsering får ditt företag uppmärksamhet i en relevant och trovärdig miljö. Läsaren stannar länge, ofta mellan 40 och 60 sekunder, vilket ger tid att bygga ditt varumärke genom att skapa intresse, förtroende och fördjupade insikter.  

Dessutom får du genom våra rapporter full insyn i resultatet: hur många som klickar, läser och väljer att gå vidare. 

Så syns er nativeannons i våra kanaler

Digitalt 

Er text följer samma beteende som resterande innehåll på våra appar och sajter, och är utformad så att användaren upplever det som en naturlig del av webbplatsen.

Här syns din digitala nativeannons:

Artikeln ligger i informationsflödet på startsidan i alla enheter – desktop, tablet och mobil. Artikeln är annonsmärkt, avsändaren är tydlig och den är har en avvikande färg. Trovärdigt och snyggt. 

Egen artikelsida integrerad på sajten. Det finns även möjlighet att länka till webbplats eller sociala medier, och er artikelsida är givetvis delningsbar. 

I papperstidningen 

Med en nativeannons i tidningen når du många och brett. Er text är utformad som en artikel men innehållet är markerat som annons och med tydlig avsändare. 

Precis som på webben får ni tillfälle att berätta en historia som gör att ni får längre tid med läsaren än med en vanlig annons. Det blir en naturlig del av informationsflödet. 

Lovisa Sonesson

Vill du prata nativeannonsering?

Hör av dig

Tre fördelar

Insticksannonser och E-tidning

E-tidningen är den digitala versionen av våra dagstidningar, med samma innehåll och bläddringskänsla. Med en insticksannons får du hög synlighet och din annons placeras som en digital helsida.